به گزارش روابط عمومی دانشگاه امام صادق علیه السلام، رهبر انقلاب اسلامی در بخشی از سخنرانی خود در جمع میهمانان سیوسومین کنفرانس وحدت اسلامی به مناسبت میلاد رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) اعلام کردند:
مکرر در بیانات امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) و بیانات مسئولین جمهوری اسلامی، محو دولت اسرائیل مطرح شده است، دشمنان این را بد معنا میکنند، محو دولت اسرائیل به معنای محو مردم یهودی نیست-ما با آنها هیچ کاری نداریم- [منظور] محو آن حکومت است، محو آن رژیم تحمیلی است. «محو اسرئیل» یعنی مردم فلسطین که صاحبان واقعی آن سرزمینند- چه مسلمانشان، چه مسیحیشأن، چه یهودیشان- خود صاحبان اصلی دولت خودشان را انتخاب بکنند، بیگانهها و اراذل و اوباشی مثل نتانیاهو و مانند اینها را که واقعاً اراذل هستند، از بین خودشان ازاله کنند، بیرون کنند، کشور را خودشان اداره کنند، محو اسرائیل یعنی این و این اتفاق خواهد افتاد.
بر همین اساس خبرنگاه پایگاه صهیونپژوهی خیبر با «دکتر محمدهادی همایون»، عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام گفتوگو کرده است که شرح آن از نظر میگذرد.
خیبر: فلسفه مبارزه با صهیونیسم از منظر رهبری را تشریح بفرمایید. نگاه ایشان در این زمینه را در مقایسه با تفکر امام خمینی (ره) چگونه ارزیابی میکنید؟
فلسفه این دو بزرگوار مشابه هم است و در چارچوب فکری امامین انقلاب، مسأله فلسطین ضمن اینکه کلید ظهور محسوب میشود، تعیین تکلیف جهان نیز منوط به تعیین تکلیف این موضوع است. بنابراین باید این مسأله را در چارچوب تقابل حق و باطل دید که در طول تاریخ جریان داشته و امروز به وضعیت کنونی رسیده است. امیدواریم که تعیین تکلیف مسأله فلسطین موجب تعیین تکلیف تاریخ همه بشریت گردد.
خیبر: در اندیشه و عملکرد مقام معظم رهبری چه تفاوتهایی میان صهیونیسم و یهودیان وجود دارد؟
در دیدگاه رهبری میان این دو به حق تفاوت وجود دارد؛ البته باید این نکته را در نظر داشت که در دولتهای پیشین بحثی درباره شهرکنشینان اراضی اشغالی فلسطین مطرح شد و رهبر معظم انقلاب فرمودند آنها یهودی نیستند و به دلیل اینکه اساس اشغالگری صهیونیسم را تشکیل دادهاند، صهیونیست محسوب میشوند. در عین حال یهودیانی هستند که در برابر دین تحریف شده حضرت موسی (ع) قرار میگیرند و با صهیونیستها تعارض دارند؛ بنابراین از هم متفاوتند.
خیبر: گروههای مقاومت ضدصهیونیستی منطقه به ویژه فلسطینیها در مبارزه با صهیونیسم چه نقش و جایگاهی در چارچوب فکری و عملی رهبری دارند؟
یکی از بزرگترین اتفاقاتی که در دوره رهبری آیتالله خامنهای رخ داد و سابقه شروع آن به زمان حضرت امام نیز بازمیگردد و در این دوره به اوج خود رسید، شکلگیری گروههایی در خارج از فلسطین بود که در عین حال آرمانشان فلسطین بود و همین امر موجب تشکیل جریان مقاومت در سراسر جهان اسلام گردید و امروز نقش مهم و تعیینکنندهای در تحولات و معادلات منطقه جهان اسلام دارد. همه این گروهها در قالب گروه و سازمان نیز آرمان فلسطین را دارند که در دوره کنونی رخ داده است.
خیبر: رهبر معظم انقلاب تا چه میزان برای ملتها و بدنه اجتماعی جهان اسلام و غیراسلام در مبارزه با صهیونیسم ارزش و نقش قائل هستند؟
ایشان در فرمایش اخیرشان در روز قدس مجددا ایده همهپرسی برای تعیین سرنوشت فلسطین را مطرح کردند که بسیار مهم است و نشانگر تفوق ماست. البته مقاومت صهیونیستها برای اجراییشدن این طرح نیز موجب ترغیب بیشتر ما برای عملیاتیکردن ایده میگردد. این موضوع نماد بسیار مهمی محسوب میشود. از سوی دیگر به دلیل عملکرد گروههای مقاومت، شاهد بیداری ملتهای منطقه از یکسو و فراتر از آن مردم جهان هستیم که توجه آنها به سوی فلسطین جلب میگردد.
خیبر: مسأله آزادسازی فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی در پازل کلان مقدمهسازی برای ظهور حضرت حجت (عج) چه جایگاهی دارد؟
محوریترین مسأله ظهور طبق روایات و تصویر کلان جریان ظهور، مسأله فلسطین است که در نگاه امامین انقلاب نیز، کلید ظهور این مسأله است. از زمان ظهور حضرت حجت در کعبه و سپس عزیمت ایشان به عراق و تشکیل حکومت در این کشور، مسأله اصلی پس از آن حرکت به سوی فلسطین و آزادسازی آن میباشد که در آیات ابتدایی سوره اسراء و سوره رم این موضوع بسیار واضح بیان شده است. جریان آزادسازی فلسطین متصل به ظهور رقم خواهد خورد.